Πότε να αρχίσουμε;

Η καλύτερη ηλικία για να μάθει το παιδί μια άλλη γλώσσα είναι από τη γέννα μέχρι τα έξι του χρόνια!
Ακούγεται λίγο εξτρεμιστικό; Ίσως και όχι!

Η μάθηση μιας γλώσσας είναι μια φυσιολογική – γονιδιακή, θα έλεγε κανείς – διαδικασία ιδιαίτερα αποτελεσματική σε μικρές ηλικίες.
Στους πρώτους έξι μήνες της ζωής μας, βγάζουμε τυχαίους ήχους από τους οποίους είναι φτιαγμένες όλες οι γλώσσες της υφηλίου.

Η επιστήμη μας βεβαιώνει πράγματα που και εμείς τα βλέπουμε στην καθημερινότητά μας, ότι δηλαδή τα παιδιά χρησιμοποιούν τις ηχητικές τους εμπειρίες και τους ήχους που τους βγαίνουν φυσιολογικά για να επαναλάβουν λέξεις και να τις αποθηκεύσουν στη μνήμη τους.

Στην προσχολική ηλικία στα παιδιά δημιουργούνται τα θεμέλια της μάθησης και είναι κρίμα να μην εκμεταλλευτούμε αυτή την προσχολική προδιάθεση για μάθηση. Το να μάθουν μια δεύτερη ή και τρίτη γλώσσα σε αυτή την ηλικία είναι ίσως το ίδιο εύκολο με το να μάθουν την πρώτη.

Αν δει κανείς τα παιδιά μεταναστών, ερχόμενα σ’ αυτή τη χώρα καταφέρνουν σε χρόνο ρεκόρ να μάθουν και να οικειοποιηθούν τη γλώσσα μας. Ένα μωρό που θα τύχει να εκτεθεί για ένα χρονικό διάστημα στους ήχους μιας άλλης γλώσσας, εντέλει θα αρχίσει να δημιουργεί λέξεις ή ήχους που μοιάζουν με τη γλώσσα αυτή.

Τα μικρούλια δεν έχουν ανάγκη από διδακτικές μεθόδους ή από γραμματική. Αν βρεθούν σε περιβάλλον όπου ακούγεται η δεύτερη γλώσσα ως κάτι το απολύτως φυσιολογικό, θα τη μάθουν το ίδιο φυσιολογικά και ακούραστα. Θα αναπαράγουν την ομιλία αυτόματα και όχι μέσα από μετάφραση και σκέψη για το τι θέλουν να πουν, κάτι που συμβαίνει σχεδόν πάντα με του μεγάλους
μαθητές.

Είναι αλήθεια ότι τα περισσότερα παιδιά μας δεν έχουν την ευκαιρία να ζήσουν αρκετό χρόνο σε ένα ξενόγλωσσο περιβάλλον, ώστε να μάθουν τη δεύτερη γλώσσα. Όμως, αν τους δώσουμε την ευκαιρία να αποκτήσουν το βάπτισμα στην ξένη γλώσσα μέσα από προ σχολικό παιγνίδι, θα ξεκινήσουν με ενθουσιασμό το ταξίδι της αφομοίωσης της γλώσσας που θα την μάθουν πολύ ευκολότερα αργότερα. Εμείς, σαν γονείς, απλά θα δώσουμε τη σπίθα που θα ανάψει το φιτίλι της μάθησης. ∆εν είναι εύκολη δουλειά να δημιουργήσεις ένα τέτοιο περιβάλλον μάθησης.

Τα παιδιά «θέλουν» αυτό που γίνεται γύρω τους να αγγίζει όλες τους τις αισθήσεις. Γιαυτό ακριβώς είναι πολύ σημαντικό η «δασκάλα» να προετοιμάζει το «μάθημα» ακόμη πιο προσεκτικά από ότι θα έπρεπε να κάνει σε μάθημα μεγάλων μαθητών. Θα πρέπει να συμπεριλάβει κάθε είδους βοηθήματα από τραγούδια, ζωγραφική και αφήγηση μέχρι και θέατρο και όλα αυτά να αγγίζουν το ενδιαφέρον των παιδιών, αλλά και να είναι κατάλληλο για τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα της «τάξης». Και όλα αυτά να γίνονται 100% στην ξένη γλώσσα.

Κλείνοντας αυτό το μικρό αρθράκι, να αναφέρουμε τα λόγια της ερευνήτριας και συγγραφέα Jean Houston, που είπε “Τα παιδιά μπορούν να μάθουν τα πάντα αν μπορούν να τα χορέψουν, να τα γευθούν, να τα αγγίξουν, να τα δουν και γενικώς να τα αισθανθούν.

Happy Kids Club:

  • Bilingual Life
  • Little Steps

Στο Happy Kids Club η γνώση γίνεται παιχνίδι και η μάθηση διασκεδαστική εμπειρία!

Οι μικροί μας φίλοι ηλικίας 4-7 ετών έχουν την πρώτη επαφή με την αγγλική γλώσσα μέσα από ένα σύνολο εκπαιδευτικών και ευχάριστων δραστηριοτήτων που καλλιεργούν την αγάπη τους για τις ξένες γλώσσες. Με παιχνίδια, τραγούδια, κίνηση, εικόνες και ζωγραφιές δίνουμε στα παιδιά τις βάσεις για το ξενόγλωσσο μέλλον τους.