-Ο Γιώργος είναι ένα παιδί που δεν «στρώνεται» να διαβάσει, έχει τον νου του στην μπάλα.

-Η Μαρία ακούει μουσική διαβάζοντας και παράλληλα στέλνει sms στο κινητό της.

-Η Λένα συχνά αφαιρείται και κοιτάζει έξω από το παράθυρο στην τάξη ή στο σπίτι την ώρα που κάνει τα μαθήματά της.

-Ο Πέτρος είναι καλός στα μαθηματικά αλλά στην γλώσσα πολύ ανορθόγραφος.

Όλα αυτά είναι παιδιά που έχετε και έχουμε στις τάξεις μας. Είναι παιδιά που γεννήθηκαν σε νέες συνθήκες, από ότι οι γονείς τους. Έπιασαν πιθανότατα το ποντίκι του υπολογιστή πριν πιάσουν το μολύβι. Εκτέθηκαν στην κινούμενη εικόνα πριν μάθουν να διαβάζουν. Έμαθαν το Touch screen πριν ανοίξουν το αναγνωστικό τους.

Πως προσεγγίζουμε λοιπόν στην μάθηση τα παιδιά αυτά? Πως τα κάνουμε να ενδιαφερθούν να μάθουν αποτελεσματικά και ευχάριστα λαμβάνοντας υπ όψιν την διαφορετικότητά τους?

The QLS Way

Το QLS , έχει την δυνατότητα να παρέχει στους μαθητές μας πρωτοποριακά προγράμματα μάθησης που επεκτείνονται και πέραν των ξένων γλωσσών εμπλουτίζοντας το ξενόγλωσσο πρόγραμμα μας αλλά και παρέχοντας στους μαθητές μας δυνατότητες αυτοβελτίωσης και ενίσχυσης της μάθησής τους. Σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς ψυχολόγους καταξιωμενων Κέντρων εκπαιδευτικών υπηρεσιών κατασκευάσαμε και εξασφαλίσαμε για τους μαθητές των QLS σχολείων ειδικά προγράμματα ενίσχυσης της μάθησης.

QLP (QLS Learning Profile)- Το Μαθησιακό Προφιλ

Tα σχολεία QLS υιοθέτησαν από το 2015 το τεστ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΦΙΛ (QLP) για τους μαθητές τους και βασίζουν την διδασκαλία τους σε αυτή την διαφορετικότητα. Το τεστ μας αποκαλύπτει τους 8 τύπους νοημοσύνης που όλοι έχουμε σύμφωνα με την θεωρία του Gardner. Δύο από αυτές (και σε ορισμένα παιδιά και περισσότερες) είναι οι κυρίαρχες νοημοσύνες και είναι αυτές που το κάθε παιδί ,αλλά και εμείς οι ενήλικες, βασιζόμαστε περισσότερο για να μάθουμε κάτι νέο. Αυτό είναι και το Μαθησιακό προφίλ του κάθε μαθητή. Κάθε μαθητής έχει ξεχωριστά χαρακτηριστικά και τρόπους να μαθαίνει.

Γνωρίζοντας λοιπόν οι δάσκαλοι το προφίλ του μαθητή τους διαφοροποιούν και προσαρμόζουν την διδασκαλία τους ώστε να βοηθήσουν το παιδί σύμφωνα με τον τρόπο που θα μάθει καλύτερα. ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΜΑΘΑΊΝΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ.

Γνωρίζοντας οι ίδιοι οι μαθητές τις κυρίαρχες νοημοσύνες τους βασίζονται περισσότερο σε αυτές για να μάθουν υιοθετώντας τρόπους μελέτης και αφομοίωσης των μαθημάτων τους που είναι βοηθητικοί προς το μαθησιακό τους προφίλ. Ο ΣΩΣΤΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΙΚΟΣ ΣΟΥ.

ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΩ

Και αφού γνωρίζουμε το μαθησιακό μας προφίλ πως θα το χρησιμοποιήσουμε για να βελτιώσουμε την μάθησή μας?

Γνωρίζοντας τον μαθησιακό τους τύπο και την κυρίαρχη νοημοσύνη του ς οι μαθητές μας διδάσκονται τρόπους και τεχνικές μάθησης σε έξι τρίωρους σεμιναριακούς κύκλους ειδικά σχεδιασμένους για να βελτιώσουν την μαθησιακή τους ικανότητα και να τους διδάξουν τρόπους αποτελεσματικής μάθησης προσαρμοσμένους στον κάθε μαθητή.

Tο Μαθαίνω να Μαθαίνω και οι έξι κύκλοι μαθημάτων του βοηθούν τον κάθε μαθητή να στηρίζεται στα δυνατά του σημεία, να ξεπερνά τους αδυναμίες του, να έχει δυνατή μνήμη και συγκέντρωση, να εντοπίζει τη σημαντική πληροφορία και να διαχειρίζεται σωστά το χρόνο του.

Αποτελείται από 6 κύκλους με θεματολογία:

Ετσι λοιπόν ο Γιώργος, η Μαρία , η Λένα, ο Πέτρος και όλοι οι μαθητές που θα το παρακολουθήσουν θα διδαχτούν – για πρώτη φορά ίσως στην μαθητική τους ζωή- ποιος είναι ο τρόπος που ο κάθε ένας τους μαθαίνει και τι τεχνικές πρέπει να ακολουθεί για να ενισχύει την μαθησή του.

Τα παιδιά θα γίνουν κυρίαρχοι της μάθησής τους και αυτόνομοι μαθητές κάτι που θα τους ακολουθήσει σε όλη τους την ζωή.

Ιωάννα Σκαρλίγκου